Magyar Képzőművészeti Egyetem / Intermédia Tanszék

Ez az oldal a fotográfia alkalmazási lehetőségeit, felhasználási területeit vizsgálja a művészi gyakorlat és az alkotói tapasztalatszerzés felől.

Az oldalon a Magyar Képzőművészeti Egyetem / Intermédia Tanszék hallgatóinak fotó feladatmegoldásai szerepelnek 2011-től.
A blogon való megjelenés a diákok hozzájárulásával történik. Ezért a blog képeinek felhasználásához is az alkotók hozzájárulása szükséges.

Tilos fotó

Ebben az esetben a fotó „tilos” mivolta tulajdonképpen maga a személy vélt, vagy valós jogán alapszik. Én nem igazán tudom, hogy neki mennyire van kifogási lehetősége egy munkahelyen.

Ez a fénykép tulajdonképpen egy makettezett rekonstrukciója a valóságban megtörtént esemény fotódokumentációjának.

A történés egy régészeti ásatáson esett meg az M43/43 Apátfalva - Nagy út dűlő lelőhelyen 2011. augusztusában. Én technikusként dolgoztam itt, és bár többnyire rajzolnom kellett, természetesen a fotódokumentáció elkészítésének egy része is az én feladatom volt. Szokás, hogy a pusztán dokumentálásra szolgáló fényképek mellett készítünk úgynevezett életképeket is. Ez az eset pedig kiváló efféle lehetőségnek bizonyult számomra, mivel technikus kollégám egy nagyméretű még bontás alatt lévő fülkesír árnyékos felében keresett menedéket az amúgy is, de a szelvényben még kevésbé elviselhető hőség elöl. Itt a hűsölés közben el is aludt. A sír hozzám közelebb eső részében egy ásatási munkás dolgozott. Én gyorsan komponáltam és lenyomtam a gombot, a munkás az expozíciós hangot észlelve meglepően intenzív dühvel rivallt rám. - Engem te ne fényképezzél! Mit képzelsz te magadról! És hasonló goromba módon.

A régészeti archívumból előkerestem az eredeti fényképet is. Ennek a kvázi sorozatnak a befejező képének pedig egy portrét szánok, amit egy beszélgetés után szeretnék a munkásról elkészíteni. Remélem sikerül feloldanom benne a gátlást ami valami félelemből származhat a róla készült képpel szemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése